گرم کردن بدن قبل از ورزش های مختلف

همه دونده ها باید تمرین شان را با گرم کردن شروع کرده و با سرد کردن خاتمه دهند. اما چرا گرم کردن و سرد کردن بدن، خیلی مهم هستند؟ یک گرم کردن خوب، قبل از شروع یک فعالیت شدید، باعث انبساط(گسترش) رگ های خون میشود، که به عضله ها این اطمینان را میدهید که یا اکسیژن کافی پر شده اند. همچنین دمای عضله ها را بالا برده ، که نتیجه آن بهبود انعطاف و بهره وری بدن خواهد بود. با گرم کردن بدن به آرامی، قلب برای فعالیت اصلی آماده می شود.

همانطور که بسیار مهم است، سردکردن، خون را در سرتاسر بدن در جریان، نگه میدارد. توقف ناگهانی میتواند سبب سرگیجه شود زیرا ممکن است ضربان قلب شما و فشار خون سریعا کاهش یابد. سردکردن بدن و یا کم کردن از شدت بدن در آخر فعالیت ، به اعضای بدن این فرصت را میدهد تا هرچه بهتر با شرایط خودشان را وفق دهند.

چگونه گرم کردن اصولی را انجام دهیم؟

فکر خوبی نیست که ورزش را با کشش ماهیچه هایی که سرد هستند شروع کنید، پس به هیچ وجه حرکات کششی ایستا را در شروع تمرین انجام ندهید.

۵ تا ۱۰ دقیقه فعالیت سبک هوازی را برای آماده شدن ماهیچه ها انجام دهید و برای دویدن و فعالیت اصلی ،خودتان را گرم کنید. بعضی از فعالیت هایی که برای گرم کردن بدن مناسب هستند مانند: پیاده روی سریع، راه پیمایی، پیاده روی آرام و یا دوچرخه سواری و دوچرخه ثابت،

به یاد داشته باشید هدف شما در گرم کردن بدن، بالا بردن تدریجی و آرام ضربان قلب و همچنین آمادگی برای فعالیت اصلی است، و به هیچ وجه نباید فشار زیادی به خود در طی گرم کردن وارد کنید.

دویدن را شروع کنید. با سرعت شروع نکنید، به جای آن میتوانید به آرامی شروع کرده و سرعت خود را بالا ببرید. باید در طی دویدن، به آسانی نفس بکشید. اگر احساس کردید که نفش کشیدن سخت شده است، سرعت را کم کنید.

به فرم و نحوه دویدن توجه داشته باشید و مطمئن باشید که از بهترین تکنیک ها برای افزایش سرعت تان استفاده میکنید.

فواید گرم کردن قبل از تمرین

ادامه مطلب در لینک زیر

راهنمای گرم کردن قبل از تمرین برای دوندگان و اهمیت گرم کردن

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *