دلیل افزایش قیمت مکمل ها

ممکن است تا الان زمزمه‌های افزایش قریب‌الوقوع قیمت انواع مکمل های پروتئینی به مکمل پروتئین محبوب شما هم رسیده باشد. ما نمی‌خواهیم ناقل خبرهای بد باشیم اما همه حرف‌هایی که می‌شنوید اساسا درست هستند. قیمت پروتئین‌ها از ۱ سپتامبر ۲۰۲۱ افزایش یافته است.

کووید ۱۹ به‌طوری روی زنجیره تامین تاثیر گذاشته است که تا حالا تجربه نکرده‌ایم. اخیرا در بسته‌بندی، مواد اولیه، رانندگان کامیون، کشتی ها و …کمبودهایی وجود داشته است که همه آن‌ها بر قیمت محصول نهایی که مصرف‌کننده خریداری می‌کند، تاثیر می‌گذارند. در دنیای پروتئین‌ها، برای تولیدکنندگان پیدا کردن پروتئین بر پایه لبنیات برای تولید پروتئین وی ایزوله و کنسانتره محبوب شما، روز به روز سخت‌تر می‌شود؛ جدای از اینکه پیدا کردن ظروف و درپوش آن‌ها نیز بسیار سخت است و حتی اگر پیدا شوند، هزینه آن‌ها در دنیای امروزی ۲ تا ۳ برابر هزینه آن در دنیای قبل از کروناست.

پودرهای پروتئینی، مخصوصا پروتئین وی ایزوله، شدیدا در کمبود هستند. به همین دلیل شاهد افزایش قیمت آن‌ها خواهیم بود. مارک گلیزیر، مدیرعامل NutraBio، صاحب تاسیسات تولیدی خودش و یک برند تجاری است که مستیقاما با مشتری ها در تعامل است. او اخیرا در صفحه فیسبوک شخصی‌اش متن زیر را پست کرد:

پروتئین وی در حال حاضر جدی‌ترین مشکل صنعت ماست. قیمت‌ها در حال افزایش هستند و هیچ پاسخی درباره زمان توقف آن در دست نیست. وی کنسانتره (WPC80) در چند ماه گذشته 150% افزایش قیمت داشته است و در همین مدت، قیمت وی ایزوله (WPI90) نیز تقریبا 2 برابر شده است. تولیدکنندگان ضربه سختی می‌خورند و در نتیجه تولیدکنندگان قیمت محصولاتی را افزایش می‌دهند که به‌نوبه خود شاهد افزایش 5 تا 10 دلاری به ازای هر ظرف 2 پوندی آن‌ها هستیم. این‌ افزایش قیمت‌ها فقط از سوی تولیدکننده است که باید سود افزایش قیمت از برند به فروشگاه و از فروشگاه به مصرف‌کننده را هم به آن اضافه کنید.

اگر افزایش قیمت محصولات به‌اندازه کافی برای شما نگران‌کننده نیست، ایده افزایش قیمت پروتئین و بازگشت دوباره WPC34 نگران‌کننده است. این به معنای افت کیفی محصولات به منظور کاهش قیمت نهایی خواهد بود. پیش از این، برندهای معدودی افزایش قیمت پودرهای پروتئینی بر پایه لبنیات خود را اعلام کرده‌اند.

ادامه مطلب در لینک زیر

بررسی علت های افزایش قیمت جهانی مکمل ها به خصوص پروتئین وی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *