نحوه تشخیص مکمل بدنسازی اصل

مکمل‌ها بر دو نوعند، مکمل‌های غذایی و مکمل‌های بدنسازی. مکمل‌های غذایی معمولا با هدف جبران کمبود مواد مغذی در بدن مورد استفاده قرار می‌گیرند، حال آنکه مکمل‌های بدنسازی همان‌طور که از نامشان پیداست اغلب به منظور افزایش کارایی ورزشی استفاده می‌شوند. در هر دو گروه از مکمل‌ها گاهی تقلب و جعلی بودن دیده می‌شود اما آمارها گویای آن هستند که در مکمل ورزشی تقلب و اصل نبودن به مراتب بیشتر وجود دارد. با ما همراه باشید تا نحوه تشخیص مکمل اصل از تقلبی را برایتان توضیح داده و به شما کمک کنیم که پول خود را فقط برای خرید مکمل اورجینال هزینه کنید.

لزوم استفاده از مکمل های بدنسازی

ورزشکاران معمولا با اهداف زیر به سراغ مصرف مکمل‌های بدنسازی می‌روند:

  • بهبود عملکرد ورزشی
  • تحریک رشد ماهیچه‌ها
  • جلوگیری از تحلیل عضلات
  • تسریع ریکاوری
  • کاهش آسیب‌های ورزشی
  • افزایش یا کاهش وزن
  • افزایش انرژی در طول تمرینات

استفاده از مکمل‌های ورزشی به ویژه در ورزش‌های مقاومتی مثل وزنه‌برداری موجب می‌شود از لحاظ فیزیکی فرد کارایی بهتری را از خود نشان دهد. مکمل پروتئین وی و مکمل کراتین از جمله محبوب‌ترین و پرطرفدارترین مکمل‌‌های بدنسازی هستند که متاسفانه جعلی بودن نیز در آنها بیش از بقیه مشاهده می‌شود. چه کنیم که از اصل بودن آنها مطمئن شویم؟

نحوه تشخیص مکمل اصل از تقلبی

بسیاری از مکمل‌های موجود در بازار فاقد کیفیت مناسب و در نتیجه اثربخشی مطلوب هستند. بسیاری از ورزشکاران با انتخاب اشتباه مکمل‌ها به جز مبتلا شدن به عوارض جانبی دچار افت عملکرد نیز می‌شوند. بنابراین توصیه می‌شود فقط از مکمل‌های تایید شده داخلی یا خارجی و ترجیحا موجود در داروخانه‌ها استفاده کرده و نکات زیر را در نظر بگیرید:

بررسی شناسه اصالت و کدهای موجود روی مکمل

در نخستین گام وقتی برای خرید مراجعه می‌کنید، بهتر است نگاهی به بسته‌بندی محصول داشته و از طریق کدهای موجود روی آن اصل بودن آن را مورد بررسی قرار دهید. شما روی هر نوع مکمل بدنسازی برچسبی زرد رنگ می‌بینید که لیبلی مشکی روی آن وجود دارد. اگر روی لیبل را خراش دهید، با یک کد ۱۶ رقمی مواجه می‌شوید. با پیامک کردن این کد به شماره ۲۰۸۸۲۲ می‌توانید از اورجینال بودن کالا اطمینان حاصل کنید. همچنین اگر با شماره ۶۱۸۵-۰۲۱ تماس بگیرید نیز می‌توانید پیگیر اصل بودن مکمل خریداری شده خود شوید.

برچسب اصالت همچنین شامل کد GTIN (شناسه بین المللی محصول)، کد lot (سری ساخت محصول) و کد UID (کد رهگیری محصول) نیز می‌شود. چنانچه مایلید اطلاعات مربوط به مکمل خریداری شده خود را به طور دقیق مشاهده کنید می‌توانید کد UID را در وبسایت TTAC ثبت نمایید. آدرس این سایت: www.ttac.ir است.

ادامه مطلب در لینک زیر

چرا مکمل تقلبی در ظاهر تاثیر گذاری و کارایی بیشتری دارد ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *