نقش ورزش در تقویت سیستم ایمنی بدن

تمرینات ورزشی یک روش عالی برای بهبود وضعیت بدن و آرامش ذهن است. ورزش همچنین باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و اگر بیمار باشید ، کمک می کند احساس بهتری داشته باشید. با این حال ، انجام بیش از حد تمرینات ورزشی الزاما مفید نمی باشد و در واقع سطح متوسط فعالیت ها برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید خواهد بود. در واقع تمرینات سنگین و طولانی مدت همچون دو ماراتن ممکن است برای سیستم ایمنی بدن مضر باشد. شما می توانید با انجام تمرینات فیزیکی با شدت متوسط در بیشتر روزهای هفته ، سیستم ایمنی بدن خود را بالا ببرید و زمانی که بیمار هستید تمرینات سبک انجام دهید تا سیستم ایمنی بدن شما تحریک شود.

ورزش تاثیر به سزایی در تقویت سیستم ایمنی بدن شما دارد ، اما این درست نیست که هر چه بیشتر تمرین کنید بیشتر در مقابل بیماری ها می توانید مبارزه کنید! در حقیقت زمانی که بحث تقویت سیستم ایمنی بدن مطرح باشد ، بیش از حد تمرین کردن به اندازه هرگز تمرین نکردن مضر است.

سازمان بهداشت جهانی حداکثر 300 دقیقه در هفته تمرینات هوازی برای اکثر بزرگسالان توصیه می کند. این مقدار برابر روزانه حدود 45 دقیقه می باشد. همان طور که می دانید دوره های طولانی مدت تمرینات هوازی باعث ضعیف تر شدن قلب و شش ها می شود. از این رو تحقیقات متعددی نشان می دهد که انجام بیش از حد تمرینات هوازی به تقویت سیستم ایمنی کمک نمی کنند.

تاثیر تمرینات با شدت بالا بر سیستم ایمنی بدن

مشکل اصلی این است که تمرینات فیزیکی با شدت بالا به سیستم ایمنی بدن ، به خصوص پس از اتمام تمرین آسیب می رسانند. هر چه برنامه تمرینی شما طولانی تر و شدیدتر باشد ، سیستم ایمنی بدن شما ضعیف تر می شود. و این بدین معناست که بیشتر مریض می شوید. دلیل این امر ساده است : بدن شما دوره های طولانی ورزش را به عنوان استرس تعبیر می کند.

این کار باعث افزایش سطح نوراپینفرین و کورتیزول می شود. این هورمون های استرس منجر به سرکوب سیستم ایمنی بدن می گردند. آنها باعث افزایش افت تعداد سلول های ایمنی بدن ( از جمله گلبول های سفید خون ) در طی و پس از تمرین می شوند. در ادامه به نقش تمرینات ورزشی در تقویت سیستم ایمنی بدن می پردازیم :

بخش اول : انجام فعالیت های فیزیکی با شدت متوسط

ادامه مطلب در لینک زیر

پنج راهکاری که به واسطه آنها تمرینات ورزشی باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شما می شوند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *