نکات تغذیه ای قبل و بعد واکسن کرونا

این روزها بازار صحبت از واکسیناسیون کرونا حسابی داغ است. در هر محفل و سخنی اولین و چالش برانگیزترین موضوع همین واکسن کرونا است. البته بسیاری از افراد هم هستند که هنوز در گیر و بند جمع‌آوری اطلاعات در مورد واکسن‌های مختلف هستند، تا بتوانند بهترین گزینه را انتخاب کنند.

هر چند شرایط اخیر کرونایی کشور ما جایی برای انتخاب باقی نگذاشته است. از این رو هر واکسنی که سریع‌تر در دسترس باشد، به ناچار به گزینه انتخابی همه ما تبدیل خواهد شد. به دور از نوع واکسنی که قرار است به ما تزریق شود، داشتن اطلاعاتی در مورد مراقبت‌های قبل، حین و بعد از واکسیناسیون کرونا یکی از ضروریاتی است که باید به آن توجه ویژه‌ای شود. از این رو در این مطلب  قصد داریم، اطلاعاتی در مورد مراقبت‌های ضروری واکسیناسیون کرونا را با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم.

قبل از مراجعه برای واکسیناسیون کرونا به چه مواردی باید دقت کنیم؟

اولین و مهم‌ترین نکته‌ای که قبل از انجام واکسیناسیون باید به آن توجه شود این است که به شایعات موجود در خصوص واکسن‌های کرونا و عوارض آن‌ها که بدون داشتن منبع مشخصی در کانال‌های مختلف پخش می‌شوند، توجه نکنید.

بهترین راه برای کسب اطلاعات موثق در مورد این واکسن‌ها منابع علمی معتبر مانند وب‌سایت سازمان بهداشت جهانی هستند. اما اگر به هر دلیلی امکان دسترسی به این اطلاعات را ندارید، بهتر است به جای توجه به شایعات با پزشک خود در خصوص واکسن مورد نظرتان مشورت کنید.

واکسیناسیون کرونا نیز مانند هر واکسیناسیون دیگری نیازمند رعایت برخی از شرایط است. بنابراین قبل از مراجعه برای دریافت واکسن حتما به موارد زیر توجه کنید:

  • محتویات واکسن‌های در دسترس را بررسی کنید و در صورت داشتن سابقه آلرژیک به هر یک از مواد موجود در آن‌ها در خصوص دریافت یا عدم دریافت واکسن با پزشک مشورت کنید.
  • در صورت ابتلا به کرونا یا داشتن علائم مشکوک به ویروس کرونا از دریافت واکسن اجتناب کنید.
  • در صورتی که به تازگی به کرونا مبتلا بودید و بهبود یافته‌اید. در خصوص بهترین زمان ممکن برای دریافت واکسن حتماً با پزشک خود مشورت کنید.
  • در صورتی که در واکسیناسیون بیماری‌های مختلف دچار مشکلات آلرژیک شده‌اید، بهتر است قبل از دریافت واکسن کرونا در این خصوص با پزشک خود مشورت کنید.
  • در صورتی که داروی خاصی مصرف می‌کنید و یا به بیماری زمینه‌ای خاصی مبتلا هستید، قبل از دریافت واکسن حتما از مشورت و توصیه‌های پزشک خود بهره‌مند شوید.
  • روز قبل از مراجعه برای دریافت واکسن کرونا، مایعات فراوانی بنوشید و به اندازه کافی استراحت کنید.

حین دریافت واکسیناسیون کرونا رعایت چه نکاتی ضروری است؟

ادامه مطلب در لینک زیر

دانستنی های ضروری قبل، حین و بعد از تزریق واکسن کرونا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *