هرآنچه که در مورد سارم ها باید بدانید

سارم ها (SARMs) تعدیل کننده های انتخابی گیرنده آندروژن هستند. سارم ها به عنوان گزینه ای عالی و جایگزینی ایمن و سالم برای استروئیدهای آنابولیک شناخته شده اند. به همین دلیل در میان بدنسازان و وزرشکاران حرفه ای بسیار محبوب میباشند. سارم گیرنده های آندروژن خاصی را هدف قرار می دهد، به همین دلیل بدون ایجاد عوارض جانبی، تاثیرگذاری بیشتر و بدون عارضه دارند. تحقیقات در زمینه مصرف آن همچنان ادامه دارد. نتایج تحقیقاتی که تا سال ۲۰۲۱ دراین خصوص انجام شده به صورت راهنمای جامع مصرف سارم ها در اختیار مصرف کنندگان قرار داده شده است:

سارم‌ ها (sarms) جایگزینی مناسب برای استروئیدهای آنابولیک در میان ورزشکاران محسوب می شود. علت محبوبیت سارم ها ، این است که مصرف استروئیدهای آنابولیک با خطرات و عوارضی همراه است ولی سارم ها در مقایسه با استروئید آنابولیک ایمن تر می باشند. سارم‌های غیر استرویدی، عمدتا برای افزایش عملکرد انتخاب میشوند، برخی‌ از آنها برای رشد عضلات عالی‌ اند در حالی‌ که برخی‌ سارم ها برای کمک به ترمیم عضلات و ریکاوری مناسب می باشند.

معرفی انواع سارم در بدنسازی :

سارم ها در دو نوع استروئیدی و غیراستروئیدی در دسترس می باشند. تمام انواع سارم‌ ها (sarms) تعدیل کننده‌ های انتخابی گیرنده آندروژن هستند.

عوارض جانبی سارم

همانطور که عنوان شد، هیچ مطالعه انسانی از سارم وجود ندارد و به همین دلیل، اطلاعاتی از عوارض جانبی سارم نیز در دسترس نیست. همین مسئله، باعث شده است که برخی افراد سود جو (که احتمالا قصد فروش سارم تقلبی را دارند زیرا دسترسی به آن بسیار دشوار است) مدعی شوند سارم هیچ عوارض جانبی ندارد.

سازمان غذا و دارو آمریکا (FDA) نیز سارم را تایید نکرده و هشدار داده است که مصرف این نو داروها ممکن است با عوارضی مثل سکته یا حتی مرگ همراه باشد.

داروهایی که در دسته سارم قرار می‌گیرند

داروهای زیادی در حال حاضر به شکل غیرقانونی تحت عنوان سارم بازاریابی شده و به فروش می‌رسند که از مشهورترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • Ostarine (Enobosarm, MK2866, S22)
  • Andarine (S4)
  • LGD-4033 (Ligandrol)
  • LGD-3033
  • TT-701
  • RAD140 (Testolone)
  • S23

دسترسی به این داروها بسیار دشوار بوده و اکثر افرادی که آن‌ها را غیرقانونی بازاریابی می‌کنند دارو تقلبی و چیزی دیگری را به غیر سارم را برای فروش ارائه می‌کنند.

بررسی استروئیدها و SARM

ادامه مطلب در لینک زیر

سارم چیست و چه تفاوتی با استروییدها دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *