چه زمانی باید گینر مصرف کنیم

نحوه مصرف گینر از جمله دغدغه بسیاری از بدنسازها به خصوص ورزشکاران تازه کار است. برای آگاهی از بهترین زمان مصرف گینر و همچنین طریقه مصرف آن تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

گینر چیست ؟

گینرها مکمل‌هایی مختص برای افزایش وزن یا حجم عضلات بوده و کاملا مناسب افراد لاغری هستند که تمایل به اضافه وزن و داشتن عضلاتی حجیم دارند. گینر مکملی با کالری بسیار بالا است که انواع مختلف پروتئین، چربی، کربوهیدرات، مواد معدنی و آمینو اسیدها رو یکجا در خود جای داده است.

البته به خاطر خاصیت افزایش وزن گینرها مقدار پروتئین موجود در آنها بسیار کمتر از پروتئین وی است؛ اما در مقابل، میزان کربوهیدرات و چربی آن از پروتئین وی بسیار بیشتر است. مانند باقی مکمل‌های ورزشی گینرها هم دارای تنوع هستند؛ به‌عنوان مثال برخی از آنها دارای شکر کمتر و کربوهیدرات بشتر هستند.

لازم به ذکر است به گینری لقب خوب داده می‌شود که دارای پروتئین با کیفیت از جمله پروتئین وی، کربوهیدرات زود‌هضم، آمینو اسید متنوع و ویتامین باشد.

بهترین ترکیب برای افزایش وزن

گینر و گلوتامین را بهترین ترکیب برای افزایش وزن می‌دانند. گلوتامین با آب‌رسانی بیشتر به سلول‌ها می‌تواند باعث افزایش حجم آنها شده و از این طریق می‌تواند باعث کاهش زمان ریکاوری تمرینات، آسیب دیدگی‌ها و زخم‌ها شود.

هنگامی که حجم سلول‌ها با مصرف این آمینو اسید مهم افزایش پیدا می‌کنند آنها می‌تواند به شکل بسیار کارآمدتری آسیب‌های وارد به ماهیچه‌ها از طریق انجام تمرینات سخت و یا مصدومیت‌ها را ترمیم کنند.

مصرف گینر به کدام افراد توصیه می شود ؟

  • افرادی که دارای مشغله فراوان هستند و زمان کافی برای مدیریت رژیم غذایی صحیح ندارند.
  • افرادی که لاغر بوده و اشتهای کافی برای خوردن انواع مواد غذایی را ندارند و میزان دریافت کربوهیدرات در آنها بسیار پایین است.
  • ورزشکارانی که به دنبال افزایش وزن و افزایش حجم توده عضلانی خود هستند.

نحوه مصرف گینر

ادامه مطلب در لینک زیر

فواید مصرف مکمل گینر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *