آیا پس از دریافت واکسن کرونا می‌توان ورزش کرد

مقامات بهداشتی اعلام کرده‌اند که افراد تا یک هفته پس از دریافت واکسن کرونا باید از انجام دادن فعالیت‌های بدنی شدید پرهیز کنند. معمولاً افراد پس از دریافت واکسن کرونا عوارض جانبی زیادی را تجربه می‌کنند، با وجود اینکه عوارض جانبی واکسن کرونا به خطرناکی علائم بیماری کووید -۱۹ نیست اما باید کنترل شود. با وجود اینکه عوارض جانبی واکسن کرونا پس از گذشت یک یا دو روز از بین می‌رود، اما افراد باید به میزان کافی استراحت کنند و از انجام دادن فعالیت‌های شدید پرهیز کنند.

واکسن‌های کرونا باعث بروز چه عوارض جانبی می‌شود؟

اگرچه برخی افراد هیچ عوارض جانبی خاصی را تجربه نمی‌کنند، افراد دیگر علائم خفیفی مانند درد و سوزش در محل تزریق، تب، خستگی، درد مفاصل و سردرد را تجربه می‌کنند. گاهی اوقات، واکسن‌های کرونا باعث بروز واکنش‌های آلرژیک شدید می‌شود، در موارد بسیار نادر نیز اختلالات عصبی و خطر لخته شدن خون مشاهده شده است.

با اینکه بروز عوارض جانبی پس از دریافت واکسن کرونا بسیار رایج است، اما افراد باید آن‌ها را به بهترین شیوه کنترل کنند. پزشکان به افراد توصیه می‌کنند که پس از دریافت واکسن کرونا به میزان کافی استراحت کنند، مایعات به مقدار زیاد بنوشند و از رژیم غذایی سالم پیروی کنند. تب، خستگی و سردرد پس از دریافت واکسن را می‌توان با مصرف داروهای مسکن کنترل کرد.

چه ورزش‌هایی پس از دریافت واکسن کرونا ممنوع است

به گفته متخصصان، افراد طی هفته اول پس از دریافت واکسن کرونا باید از انجام دادن فعالیت‌های بدنی شدید مانند شنا، دویدن، دوچرخه سواری، وزنه برداری، تنیس، بدمینتون و بسکتبال پرهیز کنند. افراد می‌توانند پس از گذشت یک هفته از زمان دریافت واکسن کرونا فعالیت بدنی خود را با انجام حرکات آسان‌تر مانند ورزش‌های کششی و پیاده روی آغاز کنند.

آیا ورزش کردن بعد از دریافت واکسن کرونا خطری ندارد؟

ادامه مطلب در لینک زیر

چه مدت بعد از تزریق واکسن کرونا میتوانیم ورزش کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *