فواید و عوارض مصرف مکمل ها

هر آنچه را واقعا باید در مورد آنها بدانید در ادامه توضیح خواهیم داد. ناگفته نماند که میانگین رژیم های غذایی آمریکایی از نظر تغذیه ای کامل نیستند. در واقع، مطالعه ای که در سال 2016 در کلینیک مایو (Mayo Clinic) منتشر شد نشان که زیر 3 درصد از تمامی آمریکایی ها یک سبک زندگی سالم را دنبال می کنند و در پی آن چهار رویداد مهم و بزرگ به وجود می آید: دوری از دخانیات، خوب غذا خوردن، ورزش کردن و حفظ درصد چربی سالم بدن. ناراحت کننده است اما بدون شک با سبک زندگی شلوغی که ما داریم نمی توانیم به تمامی اهداف بالا دست یابیم. پس چه کاری می توانیم انجام دهیم؟ بسیاری از ما برای جبران سوء تغذیه و رژیم های غذایی نامناسب به مکمل های غذایی روی می آوریم. لازم به ذکر است که مطابق با دفتر مکمل های غذایی موسسات ملی سلامت، در سال 2014، آمریکایی ها به ارزش 36.7 میلیارد دلار مکمل خریداری نمودند که 14.3 میلیارد دلار آن حاوی ویتامین ها و مواد معدنی بود.

آیا مکمل ها واقعا لازم هستند؟

در میان خبرهایی که اخیرا در مورد سودجویی ها و کلاهبرداری های مکمل های غذایی که از محصولات آلوده و ترکیبات خطرناک استفاده می کنند چگونه می توانیم از اثربخشی و بی خطر بودن مکمل ها اطمینان حاصل کنیم؟
در ادامه با هر آنچه که واقعا باید در مورد مکمل ها بدانیم آشنا خواهیم شد.

آیا من واقعا به مکمل نیاز دارم؟

توصیه های رسمی ارائه شده توسط کمیته توصیه دستورالعمل های رژیم غذایی (DGAC) مکمل های غذایی را به عنوان اولین خط دفاعی برای عموم مردم در نظر نگرفته است. دستورالعمل های رژیم غذایی 2015 تا 2020 که از DGAC اقتباس گرفته اند، استانداردهای تغذیه ای را اینگونه برای ایالات مقرر می کند: “نیازهای غذایی باید در وهله اول از طریق غذاها تأمین شوند”. اساسا، طبیعت حامی ما انسان ها است و اکثر ما می توانیم آنچه را که نیاز داریم از قبیل، مواد معدنی، ویتامین ها، فیبر و سایر مواد طبیعی را از آن تأمین نماییم.
اما طبق این دستورالعمل ها: ” در بعضی موارد، غذاهای غنی شده و مکمل های غذایی ممکن است در تأمین یک یا چند ماده مغذی مفید باشند که در غیر این صورت باید در مقادیر کمتر از حد توصیه شده مصرف شوند”. پس شاید رژیم غذایی شما کاملا انتظارات را برآورده نکند.
اما مصرف مکمل نیز می تواند گاهی خطرناک باشد. افرادی که دارای شرایط بیماری خاصی هستند، زنان باردار و آنهایی که دارو مصرف می کنند، باید هنگام مصرف مکمل های غذایی محتاط باشند.
در حقیقت، گزارشات DGAC اذعان می دارند: “الگوهای رژیم غذایی در میان آمریکایی ها، از جمله استفاده معمول از غذاهای غنی شده، به ندرت به مصرف بیش از حد فولات، آهن یا ویتامین دی منجر می شد. در هر صورت، هر یک از این مواد غذایی علاوه بر سایر مواد مغذی، در برخی از مصرف کنندگان مکمل ها، به ویژه آنهایی که مکمل هایی با دوز بالا مصرف می کنند بیش از اندازه مورد استفاده قرار می گیرند.”

مکمل ها: چه موقع باید مصرف شوند؟

ادامه مطلب در لینک زیر

آیا مکمل ها بی خطر هستند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *