چربی سوزی و کاهش وزن

به طور تقریبی هر ورزشکاری در طی دوران زندگی خود تمامی سعی و تلاش خود را به کار می گیرد تا از ذخیره شدن چربی در اطراف بدنش جلوگیری کند و یا حداقل از مقدار اضافه شدن بر این چربی ها کاسته و وضعیت ظاهری خود را در شرایط خوبی حفظ کند. اما اکثریت قریب به اتفاق این ورزشکاران به دنبال راه هایی هستند که بتوانند با استفاده از آنها از شر چربی های ذخیره شده خالص شوند آن هم در کوتاه ترین زمان ممکن!

این نکته را فراموش نکنید که شما برای رسیدن به سلامتی و تناسب اندام شروع به چربی سوزی میکنید پس این اصلا منطقی نمیباشد که برای چربی سوزی سلامتی خود را به خطر بیاندازید. بهترین راه این است که صبور باشید و از روش های منطقی و علمی استفاده کنید و در مدت زمان مقبول و برنامه ریزی شده ای به هدف دلخواه برسید .

تمرینات هوازی مهم ترین رکن چربی سوزی

بهترین روش برای سوزاندن چربی شکم انجام ورزشهای هوازی است. ورزشهای هوازی مثل پیاده روی، دویدن، دوچرخه سواری، شنا و کوهنوردی مقدار زیادی از چربیهای بدن را میسوزانند. ولی بیشتر افراد خیلی زود از انجام این ورزشها خسته میشوند و آن را رها میکنند. برای چربی سوزی توصیه میشود که در ابتدای تمرینات حدود ۲۰-۳۰ دقیقه به صورت اینتروال تمرینات هوازی را در داخل باشگاه انجام دهید. فراموش نکنید که بدن شما برای هر فرآیندی نیاز به استراحت دارد پس تمرین زیاد میتواند نتیجه عکس نیز داشته باشید بهتر است تمرینات هوازی ابتدای تمرین را یک روز در میان در باشگاه با دستگاه های مخلتف مانند (تردمیل – دوچرخه و الپتیکال) انجام دهید.

طبق نظر دکتر مارک اسمیت: در حقیقت جلسات تمرینی هوازی بلند مدت به نوعی می تواند بر علیه شما باشد! زیرا بدن در این شرایط اساسا” تمرینات را به عنوان استرس می بیند و استرس باعث آزاد شدن هورمون کورتیزول می شود که انرژی ذخیره شده برای فعالیت های سریع و انفجاری را کاهش می دهد. نهایتا” افزایش ترشح کورتیزول منجر به مقاوت انسولین، کاهش دانسیته استخوان، کاهش وزن خالص بدن و افزایش وزن می گردد.

البته فراموش نکنید فقط نیم ساعت تمرین درباشگاه برای افرادی که اضافه وزن زیادی دارند به هیچ وجه کافی نمیباشد. این افراد میتوانند روزهایی را که باشگاه نمیروند به پیاده روی یا شنا رفته و یا در خانه تمرینات هوازی ساده همانند طناب زدن را اجرا کنند .

کربوهیدرات ها را نصف کنید

ادامه مطلب در لینک زیر

بهترین راهکار برای چربی سوزی و کاهش وزن چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *